Konferencja ETE
Europejskie Trendy Edukacyjne ETE 2015
Seminarium Europejskie Trendy Edukacyjne ETE 2015 – Zasady, warunki i tryb potwierdzania efektów uczenia się pozaformalnego i nieformalnego – 6 marca 2015 r., Warszawa
W nowelizacji ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym pojawił się nowy model kształcenia oparty na uznawalności efektów uczenia się pozaformalnego i nieformalnego, w celu ułatwienia dostępu do studiów wyższych osobom dojrzałym. Wprowadzenie w życie tych założeń wymaga określenia szczegółowych warunków, zasad i trybu postępowania (procedur) uczelni, a także wyznaczenia zespołów odpowiedzialnych za ich wdrożenie i realizację. W trakcie Seminarium Europejskie Trendy Edukacyjne ETE 2015 jego uczestnicy mieli okazję zapoznać się z modelowymi sposobami potwierdzania efektów uczenia się oraz uzyskać informacje dotyczące przygotowania odpowiednich procedur i związanych z nimi aktów administracyjnych uczelni.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w odpowiedzi na pytania zadane przez Państwa w trakcie panelu dyskusyjnego, który miał miejsce podczas konferencji Europejskie Trendy Edukacyjne ETE 2015 otrzymaliśmy pismo, którego skan zamieszczamy poniżej.
Skan pisma – Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Harmonogram konferencji ETE 2015
Rola doradcy zawodowego w procedurze walidacji efektów uczenia się uzyskanych poza uczelnią, dr Michał Kwiatkowski, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Uczelnia w roli integratora uczenia się przez całe życie. Koncepcja uznawania efektów wcześniejszego uczenia się, Anna Wroczyńska, Uniwersytet Warszawski
Ocena kosztochłonności związanej z RPL (weryfikowaniem efektów uczenia się pozaformalnego i nieformalnego), Dominik Bralczyk, Europejskie Forum Prawa i Edukacji
Potwierdzanie efektów uczenia się szansą dla uczelni niepublicznych w okresie niżu demograficznego, dr Grażyna Maniak, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu
Ocena efektów uczenia się – przykłady dobrych praktyk, dr Justyna Bugaj, Uniwersytet Jagielloński
Innowacyjny model ksztalcenia ideAGORA, Urszula Paczuska, Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa
Patronaty:
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Rada Główna Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Polska Akademia Nauk
Polska Komisja Akredytacyjna
Patronat medialny: