Szkolenia
Jak chwalić innych i motywować. I dlaczego w języku polskim łatwiej narzekać.
Kiedy zadaję pytanie słuchaczom, kiedy byli ostatnio chwaleni, zapada cisza. Trudno sięgnąć pamięcią. Niektórym chwalenie wychodzi na opak – już lepiej, żeby w ogóle nic nie mówili. W polskiej kulturze ciągle łatwiej ponarzekać albo zrobić komuś burę. Okazuje się jednak, że bycie menedżerem nie jest łatwe bez chwalenia innych. Według wielu badań czasami niewielka pochwała jest lepsza niż niewielka podwyżka, a większe pochwały powodują mniejszą rotację pracowników. Po prostu się opłacają.
No dobrze, to jak to zazwyczaj w Polsce robimy? Jakie popełniamy błędy? Jak się ich wystrzegać? Co zrobić, żeby ludzie w naszych zespołach naprawdę czuli się pochwaleni, a nie tylko wiedzieli, że ich menadżerowie próbują coś takiego wykonać?
W razie chęci zorganizowania szkolenia (wykład 45 minut lub warsztat 3 godziny), prosimy o kontakt.